Retourbeleid

Door een bestelling te plaatsen via de Calora website, ga je akkoord met de onderstaande voorwaarden. Dit beleid zorgt ervoor dat je volledig op de hoogte bent van onze terugbetalings- en retourmethoden en -procedures.  


Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling wilt retourneren. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren. Wij betalen jouw volledige bestelbedrag terug binnen 5 tot 7 werkdagen zodra wij het product in goede orde hebben ontvangen. De terugbetaling vindt plaats via de oorspronkelijke betaalmethode.


Retourprocedure
1. Contact: Stuur een email naar info@calora-mode.nl met als onderwerp 'Retourverzoek + Jouw ordernummer'. Geef de reden van de retourzending aan. Bij defect graag uitleg en een foto ter bewijs meesturen. 
2. Retourinformatie: Je ontvangt binnen 24 tot 48 uur een reactie van onze medewerkers met retourinformatie van ons adres in Europa.
3. Verzending: Stuur het product na akkoord retour met retourlabel binnen de gestelde termijn van 14 dagen. 
4. Afhandeling: Na ontvangst van je product in goede staat, storten wij het volledige bestelbedrag terug binnen 5-7 werkdagen.

Let op. Retourzendingen worden alleen geaccepteerd na het indienen van een verzoek en met een geldige Track en Trace code, die je ter bewijs naar onze klantenservice moet mailen. Retouren die naar het verkeerde adres worden gestuurd, kunnen helaas niet worden behandeld.


Soort Retour
Defecte producten: Een product is onjuist of beschadigd. Calora dekt de hele of gedeeltelijke kosten en/of stuurt een nieuw product op indien bewijs wordt geleverd. 
Spijt van klant: Het product is uiteindelijk naar niet wens. De klant is zelf verantwoordelijk voor retourkosten en het retourlabel.

Uitzonderingen
Om hygiënische redenen zijn de volgende artikelen uitgesloten en kunnen ze niet worden geretourneerd of geruild:

  • Welzijn en verzorging
  • Onderkleding
  • Kostuums
  • Zwemkleding (indien van toepassing)
  • Items in 'Final Sale'
  • Bestellingen betaald via Store Credit

Uitzonderingen voor defecte of verkeerde producten
We begrijpen dat producten soms beschadigd of defect aankomen. In dergelijke gevallen bieden we graag een omruiling of terugbetaling aan. Als er sprake is van defecten of fouten in de verzending voordat de klant een retourzending initieert, wordt er een vervangend product opgestuurd.

Omstandigheden die niet als defect in kwaliteit worden beschouwd:
Losse draden, ruwe randen, dikte, een vleugje stof en kleurverschillen door verschillen in beeldschermweergave worden niet behandeld als kwaliteitsproblemen.
Retourzendingen als gevolg van ontevredenheid over stijlen, kleuren en veranderingen in persoonlijke voorkeuren worden niet behandeld als kwaliteitskwesties.
Schade als gevolg van gebruik, wassen, onjuist onderhoud, zelfreparatie, aanpassingen of andere menselijke factoren worden niet behandeld als kwaliteitskwesties.
Retourzendingen wegens problemen met de maatvoering zijn geen kwaliteitskwesties. Raadpleeg onze matentabel voor beslissingen over je aankoop.
Geringe verschillen tussen artikelen in dezelfde maat als gevolg van variaties in ontwerp en stijl worden niet beschouwd als kwaliteitsproblemen.

Product ruilen?
Wil je een product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, dan wordt er samen gekeken naar de mogelijkheden.

Annuleringen
Je dient ons binnen 24 uur na het plaatsen van je bestelling te laten weten dat je je bestelling wilt annuleren of de maat/kleur van je artikel wilt wijzigen. Anders kunnen we niet garanderen dat we je bestelling kunnen annuleren of wijzigen.

* Let op. Als een bestelling onderweg is, is het niet mogelijk te annuleren of wijzigingen aan te brengen.

Distributiecentrum in Europa
Wij verzoeken onze klanten vriendelijk bestellingen te retourneren (inclusief track en trace) naar ons distributiecentrum in Europa. Ons distributiecentrum is gevestigd in Centraal Europa, Albanië. Door pakketten te versturen en ontvangen vanuit deze centrale locatie kunnen wij onze verzendkosten optimaliseren en ervoor zorgen dat we onze producten tegen de meest aantrekkelijke prijzen kunnen aanbieden aan onze klanten.

Wij begrijpen dat retourneren soms noodzakelijk is. Daarom willen we onze klanten van tevoren informeren dat retourkosten variëren per artikel en grootte, dit kan oplopen tussen €12,95 en €17,95. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw gekozen vervoerder. Wij vragen begrip en medewerking om onnodige retouren te voorkomen om verspilling tegen te gaan.

Helaas hebben we gemerkt dat een groot deel retouren onverkoopbaar wordt en proberen daarom samen met onze klanten dit aantal laag te houden. Niet-verkoopbare retouren doneren we aan een goed doel dat lokale gemeenschappen steunt.

Gevolgen van herroeping
Als de klant deze overeenkomst herroept, zullen wij het volledige bedrag terugbetalen, met uitzondering van verzendkosten. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden er kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling. De terugbetaling vindt plaats niet later dan 10 dagen na de dag waarop wij de goederen hebben ontvangen.

Wettelijke Rechten
We houden ons aan de Nederlandse wetgeving. Jouw wettelijke rechten als consument worden daardoor niet beïnvloed door ons retourbeleid.

Privacybeleid
Wij respecteren jouw privacy en zorgen ervoor dat alle persoonlijke informatie die tijdens het retourproces wordt verzameld, wordt behandeld in overeenstemming met de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).